Strefa Wiedzy

Jeśli ktoś zdecydował się na zawód marketera kilkanaście lat temu, wie jak bardzo się on zmienił. Jeśli ktoś zdecydował się na niego kilka lat temu, wie, że wszystko czego nauczył się w pierwszym roku jest już dziś nieaktualne. W tym zawodzie funkcjonuje bardzo popularne powiedzenie: w ciągu ostatnich trzech lat zmieniło się więcej, niż przez poprzednie pięćdziesiąt.

Zgodnie z opublikowanym raportem TOP 200 za 2016 rok, polski rynek ICT pierwszy raz od wielu lat był mniejszy niż roku poprzedzającym. I to całkiem sporo, ponieważ spadek przychodów wyniósł 3,4%. W dwudziestopięcioletniej historii raportu tylko raz dynamika rynku zaświeciła się na czerwono. Miało to miejsce w 2009 roku, a spadek przychodów wyniósł 10%.

Stwierdzić, że rynek marketingu B2B dynamicznie się zmienia to jak nie powiedzieć nic. Jednak faktem jest, że firmy działające w tej branży muszą stale dostosowywać się do aktualnych trendów, poszukiwać nowych kanałów dotarcia do klientów oraz osiągać coraz bardziej wartościowe efekty coraz mniejszym kosztem. O tym, jaka jest skuteczna odpowiedź na te problemy opowiada Marcin Tyborowski, Strategic Marketing Services & Demand Generation Manager w IDG Poland.

Magazyn Time w 1966 roku napisał: „Sprzedaż wysyłkowa nie ma przyszłości, kobiety lubią wychodzić z domu na zakupy i wybrzydzać”. Dynamiczny rozwój branży e-commerce w ciągu ostatnich lat pokazuje, jak bardzo ta prognoza była nietrafiona.

Nawet 2,8 biliona dolarów wydadzą w 2019 roku roku firmy i instytucje publiczne na świecie na zakup rozwiązań IT. Najwięcej środków pochłonie sprzęt i infrastruktura, choć wzrost wydatków będzie napędzał zakup i rozwój oprogramowania, głównie w obszarze systemów wsparcia przedsiębiorstw oraz produkcji przemysłowej.

Z nadejściem Twittera i Instagrama świat content marketingu znalazł się w centrum ferworu transformacji. Miejsce dogłębnych analiz i artykułów zajęły skondensowane, dostarczane w pośpiechu i równie szybko pochłaniane przez czytelników krótkie informacje w formie tweetów, zdjęć i materiałów wideo. Czy w erze sieci społecznościowych jest jeszcze miejsce dla tradycyjnych broszur white paper, raportów i innych profesjonalnych publikacji?

Przedstawiamy Ci e-book, który pomoże Ci w rozpoczęciu budowania angażującego contentu od czterech podstawowych działań.

Czy firmy często sięgają po Content marketing? Jak sprawdza się on w praktyce i czy coś przeszkadza w jego realizacji? Jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań poznamy dzięki kolejnej edycji badania IDG Content Marketing Survey.

Uznaje się powszechnie, że lipiec i sierpień to miesiące, w których duża część biznesu nie działa. Dotyczy to szczególnie sektorów B2B, w tym branży technologicznej. W IDG wiemy, że w okresie wakacyjnym ruch w biznesie jest raczej niewielki, nasi klienci odpoczywają, przygotowują się na jesienną ofensywę. A we wrześniu następuje skomasowany atak komunikacyjny.

W interesie każdego dostawcy rozwiązań IT leży kierowanie oferty tak precyzyjnie, jak to tylko możliwe – a więc najlepiej do osób na kierowniczych stanowiskach, podejmujących decyzje zakupowe w swojej organizacji. Wymaga to wcześniejszego zidentyfikowania grupy docelowej, następnie ustalenia jej potrzeb, wreszcie zaproponowania im takich treści, jakich oczekują i poszukują.