Strefa Wiedzy

Magazyn Time w 1966 roku napisał: „Sprzedaż wysyłkowa nie ma przyszłości, kobiety lubią wychodzić z domu na zakupy i wybrzydzać”. Dynamiczny rozwój branży e-commerce w ciągu ostatnich lat pokazuje, jak bardzo ta prognoza była nietrafiona.

Nawet 2,8 biliona dolarów wydadzą w 2019 roku roku firmy i instytucje publiczne na świecie na zakup rozwiązań IT. Najwięcej środków pochłonie sprzęt i infrastruktura, choć wzrost wydatków będzie napędzał zakup i rozwój oprogramowania, głównie w obszarze systemów wsparcia przedsiębiorstw oraz produkcji przemysłowej.

Z nadejściem Twittera i Instagrama świat content marketingu znalazł się w centrum ferworu transformacji. Miejsce dogłębnych analiz i artykułów zajęły skondensowane, dostarczane w pośpiechu i równie szybko pochłaniane przez czytelników krótkie informacje w formie tweetów, zdjęć i materiałów wideo. Czy w erze sieci społecznościowych jest jeszcze miejsce dla tradycyjnych broszur white paper, raportów i innych profesjonalnych publikacji?

Przedstawiamy Ci e-book, który pomoże Ci w rozpoczęciu budowania angażującego contentu od czterech podstawowych działań.

Czy firmy często sięgają po Content marketing? Jak sprawdza się on w praktyce i czy coś przeszkadza w jego realizacji? Jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań poznamy dzięki kolejnej edycji badania IDG Content Marketing Survey.

Uznaje się powszechnie, że lipiec i sierpień to miesiące, w których duża część biznesu nie działa. Dotyczy to szczególnie sektorów B2B, w tym branży technologicznej. W IDG wiemy, że w okresie wakacyjnym ruch w biznesie jest raczej niewielki, nasi klienci odpoczywają, przygotowują się na jesienną ofensywę. A we wrześniu następuje skomasowany atak komunikacyjny.

W interesie każdego dostawcy rozwiązań IT leży kierowanie oferty tak precyzyjnie, jak to tylko możliwe – a więc najlepiej do osób na kierowniczych stanowiskach, podejmujących decyzje zakupowe w swojej organizacji. Wymaga to wcześniejszego zidentyfikowania grupy docelowej, następnie ustalenia jej potrzeb, wreszcie zaproponowania im takich treści, jakich oczekują i poszukują.

Internauta zwykle ma prawo odwiedzać dowolne strony i zdobywać informacje, jakich potrzebuje. Wydawca serwisu internetowego ma z kolei pełne prawo kształtować jego wygląd stosownie do potrzeb i wymagań strategii monetyzacji ruchu. Gorzej, gdy obie strony pozostają głuche na swoje argumenty.

Dziś o content marketingu mówi każdy. Od roku, może dwóch w dowolnej pozycji na temat marketingu B2B znajdziemy wiele miejsca poświęconego właśnie tej tematyce. Działy marketingu i promocji oszalały na tym punkcie. Wszyscy dziś tworzą treść, jednak czy zawsze te działania mają sens?

Niektóre dane podają, że rynek B2C stanowi ponad 70% całej gospodarki. Inne źródła podają jeszcze większy udział B2C. To oznacza, że specjalistów od marketingu i sprzedaży również więcej jest w B2C niż w B2B.