Strefa Wiedzy

10 faktów, które sprawią, że jeszcze dziś poszukasz rozwiązań marketing automation

Oto 10 gorących faktów na temat marketing automation zebranych z globalnych raportów. Gwarantujemy, że po zapoznaniu się z nimi spędzicie przynajmniej godzinę na poszukiwaniu wiedzy o narzędziach do marketing automation. Czas przenieść biznes leadowy na nowy poziom.
Dominik Błaszczykiewicz, 05.12.2014, godz. 12:02
Marketing automation z pewnością nie jest marketingowym buzzwordem. Dla osób, które chcą pozostać liderami komunikacji z klientem i nieustannie podnosić wyniki sprzedaży w swojej organizacji to po prostu konieczność. Dlaczego?

Oto 10 przyczyn, z powodu których powinieneś poszerzyć swoją wiedzę o marketing automation:

1. 75% firm, które zaczęły używać narzędzi do marketingu automatycznego zanotowało zwrot z inwestycji (ROI) w ciągu zaledwie 12 miesięcy od implementacji. Aż 44% – w ciągu 6 miesięcy (Focus Research). 70% firm korzystających z marketing automation deklaruje, że rozwiązania te spełniły ich wymagania dotyczące ROI lub przekroczyły je (Focus).

2. Wiadomości wysyłane za pomocą systemów marketing automation i bazujące na wcześniejszych zachowaniu użytkowników przynoszą 18 razy więcej przychodów niż klasyczna wysyłka "na całą bazę" (Jupiter Research).

3. Firmy, które korzystają z marketing automation do realizacji procesu lead nurturing, generują 50% więcej gorących leadów przy 33-proc. mniejszym nakładzie kosztów (Forrester Research).

4. Firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie narzędzi marketing automation, zanotowały wzrost liczby leadów kwalifikowanych o 451% (The Annuitas Group).

5. Firmy, które korzystają z marketing automation, mają o 45% więcej punktów dotarcia do klienta w porównaniu z konkurencją (Marketo).

6. Korzystanie z marketing automation dostarcza działowi sprzedaży 300% więcej leadów (Marketo).

7. Spersonalizowane e-maile przygotowane przy wykorzystaniu danych zebranych z narzędzi marketing automation zwiększają CTR-y o 14% i wskaźniki konwersji o 10% (The Aberdeen Group).

8. Firmy korzystające ze zautomatyzowanych systemów leadowania notują około 10-proc. wzrost przychodów po 6–9 miesiącach od wdrożenia (Gartner).

9. Wprowadzenie lead scoringu daje z nich 138% ROI, leady bez klasyfikacji automatycznej mają ROI na poziomie 78% (MarketingSherpa).

10. Wiadomości wysyłane w reakcji na eventy uruchamiane po określonej aktywności użytkownika na stronie internetowej pozwalają zaoszczędzić około 80% budżetu.

Według szacunków IDC wartość rynku marketing automation na świecie osiągnie w 2015 roku 4,8 mld dolarów (wzrost z 3,2 mld dolarów w 2010 roku). 2015 rok będzie przełomowy – z raportu Gleanster wynika, że aż 84% dobrze prosperujących firm do tego czasu wdroży rozwiązania z zakresu marketingu automatycznego. Całkowita adaptacja podobnych rozwiązań w firmach na całym świecie wyniesie jednocześnie aż 22%. Jeśli nie chcecie zostawać w tyle za konkurencją – czas poszukać dostawcy podobnych rozwiązań (w Polsce m.in. SALESmanago, Marketo, Eloqua, Benhauer, Sare, Optivo i wiele innych).

IDG Poland, w celu zbierania oraz kwalifikacji leadów dla potrzeb własnych oraz klientów, także korzysta z rozwiązań marketing automation.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.