Strefa Wiedzy

Generowanie wysoko-kwalifikowanych leadów w oparciu o telemarketing

Pozyskiwanie wysoko-kwalifikowanych kontaktów dla działu sprzedaży jest ogromnym wyzwaniem dla wielu specjalistów zajmujących się marketingiem B2B. Jak zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu i to z wykorzystaniem jedynie dość prostego narzędzia jakim jest telemarketing?
Jakub Kuchnio, 06.02.2015, godz. 15:34
W połowie grudnia prezentowaliśmy przykład kampanii, w której kluczem do wygenerowania wartościowych kontaktów były eSeminaria. W kampanii tej, realizowanej pod hasłem, Touch the Future, ostatecznie 149 kontaktów zostało zdefiniowanych jako leady wysoko-kwalifikowane. Czy podobne wyniki możliwe są do uzyskania tylko z wykorzystaniem jednego prostego narzędzia jakim jest telemarketing?

Kliknij, aby powiększyć

Kampania generowania wysoko-kwalifikowanych leadów w oparciu o telemarketing została zrealizowana przez IDG Poland w dniach 8.01.2015 – 15.01.2015. Jej realizacja składała się z trzech etapów, które można także potraktować jako skróconą strategię pozyskiwania tego typu kontaktów:

1. Kwalifikacja osób do udziału w ankiecie.

Na podstawie precyzyjnie określonych kryteriów (w oparciu o bazę danych IDG Poland) wskazano łącznie 1500 osób, które potencjalnie mogą zostać objęte ankietą telefoniczną w celu uzyskania jak najlepszych efektów.

2. Przeprowadzenie ankiety telefonicznej mającej na celu określenie charakterystyki firmy rozmówcy.

W szczególności:

- planów inwestycyjnych w zadanym obszarze

- wysokości posiadanego budżetu

- okresu w jakim spodziewana jest inwestycja

- chęci oraz preferowanej formy kontaktu z konkretnym dostawcą usługi

3. Ostateczna weryfikacja kontaktów.

Weryfikacja pod względem udzielonych odpowiedzi i zakwalifikowanie 200 ankietowanych jako wysoko-kwalifikowane leady.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.