Strefa Wiedzy

Internet to wideo - czyli jak wykorzystać wideo w generowaniu leadów

Z badania przeprowadzonego pod koniec 2014 roku przez IRCenter wynika, że wśród aktywnych internautów, najpopularniejszymi mediami są te internetowe: YouTube i Facebook. Korzysta z nich odpowiednio 92 i 85 procent użytkowników internetu. Dopiero na trzecim miejscu pojawia się telewizja tradycyjna, a cztery najpopularniejsze stacje oglądane są łącznie przez zaledwie 66% tej samej grupy.
Paweł Choiński, 10.02.2015, godz. 16:57
Najatrakcyjniejszymi narzędziami, z punktu widzenia digital marketingu, pozostają oczywiście kanały YouTube i materiały video osadzane bezpośrednio na platformie Facebook. Mają one największe szanse na zbudowanie szerokiego zasięgu kampanii i dotarcie do konkretnej grupy docelowej odbiorców. Coraz szybciej zyskują również dedykowane serwisy VOD - nie tylko te udostępniające seriale i programy telewizyjne, ale również takie, które zawierają konkretne treści merytoryczne - szkoleniowe i edukacyjne. Stanowią one atrakcyjny materiał do budowy strategii opartej na content marketingu.

Funkcja Video w Content Marketingu i generowaniu leadów

Jednym z bardziej popularnych sposobów pozyskiwania leadów z wykorzystaniem wideo marketingu są Webinaria oraz merytoryczne i oryginalne prezentacje ze spotkań i konferencji. Wymagają one jednak rozbudowanego zaplecza technologicznego lub znacznych nakładów organizacyjnych i kosztów.

Kliknij, aby powiększyć

Tańszym sposobem na wykorzystanie wideo jest produkcja materiałów uzupełniających tradycyjne treści merytoryczne. Mogą to być: krótkie prezentacje produktów czy filmy typu "How to..." przedstawiające konkretne metody rozwiązań różnych problemów (np. instalacja i obsługa konkretnych biznesowych aplikacji mobilnych, systemów ERP czy komunikatorów biznesowych).

Takie "wideo pigułki wiedzy" niosą ze sobą możliwości niedostępne w innych formach content marketingu. Przede wszystkim uwiarygadniają przekaz (szczególnie jeśli prowadzone są np. w formie wideoblogów), dają więcej informacji na temat prezentowanych rozwiązań czy omawianych zagadnień (animacje, prezentacje produktów).

Doświadczenia branży eCommerce pokazały również, że wideo w istotny sposób wpływa na konwersję sprzedaży produktów, których oferta została wzbogacona przez materiały multimedialne (wzrost porównywalny do tego jaki obserwujemy w przypadku ofert ze zdjęciem produktu i bez niego). Takiego samego efektu możemy się spodziewać w kampaniach nakierowanych na pozyskiwanie wysokiej jakości leadów.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.