Strefa Wiedzy

Nie tylko o nowościach w marketingu B2B

Klienci IT konsekwentnie korzystają ze znanych i sprawdzonych źródeł pozyskiwania wiedzy o produktach i usługach. Whitepapery to jedne z bardziej popularnych nośników informacji, w oparciu o które kupujący analizują technologię oraz jej wpływ na biznes. Doświadczenie wskazuje również na bardzo wysoką pozycję eSemianriów w procesie edukacji rynku i generowania leadów.
Marcin Tyborowski, 13.02.2015, godz. 16:43
Liczba dostępnych webinarów jest niższa niż wspomnianych wcześniej dokumentów PDF, co wynika z ich większej kosztowności. Natomiast popyt na taką formą video prezentacji jest bardzo wysoki. Świadczy o tym liczba uczestników webinarów, choćby tych organizowanych przez e-seminaria.pl. Średnio, w każdej prezentacji bierze udział na żywo powyżej 100 uczestników.

LinkedIn ma szanse zdobyć prymat na rynku B2B

Ciekawym tematem jest, znikomy udział mediów społecznościowych w promocji treści. Zgodnie z raportem Eccolo Media, 81% marketerów przygotowuje treści pod kontem social mediów. Jednak ten wysoki współczynnik w Stanach Zjednoczonych nie przekłada się na konkretne działania. Ten sam raport wskazuje, że tylko 21% klientów pozyskuje informacje poprzez tweety, natomiast jedynie 6% oczekuje od Twittera tego, że będzie on źródłem tych informacji. Jednocześnie, na pytanie, jaki jest udział portali społecznościowych w dostarczaniu treści, większa cześć wskazuje Facebooka niż LinkedIn. Ten ostatni jest za to najbardziej ulubioną platformą pozyskiwania contentu.

Praktyka mediów społecznościowych na naszym rynku jest taka, że nie spełniają one funkcji nośnika informacji technologicznej. Brak jest zorganizowanych społeczności oraz osobowości ze świata technologii, które gromadziłyby szersze grupy użytkowników. Facebook, z racji na profil wpisów uznawany jest za niewłaściwy wizerunkowo, a liczba aktywnych w tematach IT osób na Twitterze jest niewielka. Natomiast wobec LinkedIn’a pojawia się oczekiwanie, że mógłby spełniać wiodącą rolę jako medium gromadzące dostawców i odbiorców technologii.

Potwierdzeniem globalnym tych oczekiwań jest badanie przeprowadzone przez IDG Enterprise, które wskazuje że 75% klientów technologicznych (w sektorze B2B) chciałoby się oprzeć na LinkedIn, natomiast mniej niż połowa wskazuje na Facebook. To niewątpliwie wskazówka dla marketingowców i szansa na wytyczenie nowych ścieżek kontaktu z potencjalnymi klientami.

Internet Rzeczy – duże oczekiwania

Kolejnym ważnym tematem w świecie IT staje się Internet Rzeczy (IoT). Wydaje się, że będzie on miał coraz większy wpływ również na marketing. Gromadzenie i przetwarzanie danych pobieranych z wszechobecnych urządzeń mobilnych, śledzących zachowania konsumentów otworzą nowe obszary działań marketingowych.

Wirtualny kontakt klienta z dostawcą staje się coraz mniej wirtualny a coraz bardziej personalny. I właśnie w tej wtórnej personalizacji kontaktu marketerzy upatrują klucz do skutecznego kontaktu poprzez urządzenia mobilne. Ponad połowa przebadanych w The Economist Intelligence Unit Report twierdzi, ze IoT przyczyni się do przeniesienia na kolejny szczebel komunikację z klientem poprzez urządzenia mobline.

e-mail – wciąż na topie

Wbrew pojawiającym się opiniom, e-mail marketing wciąż ma się dobrze. Od lat 90, kiedy zaczął być wykorzystywany w akcjach promocyjnych nie zmienił się wiele. A jednak wciąż jest uznawany za podstawowe narzędzie w komunikacji z klientem.

Badanie Salesforce’s State of Marketing 2015 wskazuje, że rola e-mail marketingu wzrosła w stosunku do lat poprzednich. 60% badanych uważa e-mail jako niezbędne wsparcie w procesie sprzedaży produktów i usług. Jest to wzrost o 18% w stosunku do roku poprzedniego. Natomiast 20% marketingowców uznaje e-mailing jako najważniejszy czynnik generujący przychód. Te dane plasują e-mail marketing jako najefektywniejsze narzędzie marketingu cyfrowego. Nie dziwi zatem fakt, że aż 50% badanych deklaruje wzrost wydatków na to narzędzie promocji i generowania popytu.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.