Strefa Wiedzy

Content marketing w Polsce: badanie IDG Content Marketing Survey 2016

Czy firmy często sięgają po Content marketing? Jak sprawdza się on w praktyce i czy coś przeszkadza w jego realizacji? Jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań poznamy dzięki kolejnej edycji badania IDG Content Marketing Survey.
Jakub Kuchnio, 23.06.2016, godz. 15:18
Do wzięcia udziału w badaniu zapraszamy wszystkie osoby związane z marketingiem i sprzedażą, które w swojej pracy wykorzystują narzędzia Content Marketingowe i/lub posiadają wiedzę o stopniu ich wykorzystania w swojej firmie czy organizacji. Zachęcamy do wypełnienia ankiety przedstawicieli wszystkich branż, bowiem zależy nam, by zgromadzone dane oraz późniejsze wnioski były w jak największym stopniu pełne i reprezentatywne dla polskiego rynku.



Czym jest Content Marketing?

Content marketing (czyli tzw. marketing treści) to sposób komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami umożliwiający zbudowanie z nimi trwałej relacji, która powinna przełożyć się na lojalność oraz zaufanie do firmy, a więc w konsekwencji stałe korzystanie z jej oferty. Tego celu nie osiągnie się jednak za pośrednictwem zwykłych technik sprzedaży, lecz poprzez zaangażowanie wszystkich dostępnych środków w celu dostarczenia docelowej grupie klientów naprawdę rzetelnych, przydatnych i wartościowych treści.

Na szczęście Internet oferuje obecnie całą gamę form przekazu, za pośrednictwem których firmy mogą dotrzeć do znudzonego zwykłymi reklamami klienta i zainteresować go pożądanymi przez niego treściami. Jeżeli dołożą do tego odpowiednią strategię i plan, które pozwolą wykorzystać im ich mocne strony zapewniając jednocześnie przewagę nad konkurencyjną, szansa na osiągnięcie sukcesu może znacząco wzrosnąć. Dobrze zastosowany Content marketing docelowo powinien prowadzić do odniesienia korzyści przez obie strony: firmę, która sprzeda usługę/towar oraz klienta, który zapłaci za to, czego naprawdę potrzebuje.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.