Strefa Wiedzy

Marketing Automation odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego marketingu

Stwierdzić, że rynek marketingu B2B dynamicznie się zmienia to jak nie powiedzieć nic. Jednak faktem jest, że firmy działające w tej branży muszą stale dostosowywać się do aktualnych trendów, poszukiwać nowych kanałów dotarcia do klientów oraz osiągać coraz bardziej wartościowe efekty coraz mniejszym kosztem. O tym, jaka jest skuteczna odpowiedź na te problemy opowiada Marcin Tyborowski, Strategic Marketing Services & Demand Generation Manager w IDG Poland.
LeadFactory, 06.09.2017, godz. 12:31
Współcześnie kampanie realizowane są w coraz większym zakresie na poziomie centralnym i z roku na rok mniej pieniędzy pozostaje w rękach lokalnych oddziałów. Wymagania są jednak nadal bardzo wysokie: szybkie i efektywne kosztowo pozyskanie wartościowych leadów. Niestety, w związku z chęcią ograniczania kosztów pojawia się dążenie do pomijania pewnych kluczowych elementów kampanii lead generations - edukacji rynku.

Cała sztuka polega więc na tym, by dobrać jak najbardziej skuteczne narzędzia przy jednoczesnym optymalnym wykorzystaniu ograniczonych budżetów. Stąd też coraz większe zainteresowanie narzędziami bazującymi na śledzeniu aktywności użytkowników oraz analizie ich zainteresowań. Narzędzia te, w dużej mierze bazują bowiem na pracy wykonywanej przez maszyny. W dłuższej perspektywie są znacznie bardziej efektywne kosztowo oraz, poprzez analizę ogromnej ilości danych pochodzących z różnych źródeł, pozwalają uzyskać bardziej precyzyjne wyniki. Możemy więc z większą dozą prawdopodobieństwa wnioskować o rzeczywistych zainteresowaniach czy upodobaniach biznesowych konkretnych osób czy nawet o otwartych projektach zakupowych. By jednak tego typu analiza była spójna, musi być oparta o dużą ilość, merytorycznej treści.

Obejrzyj poniższy film i dowiedz się więcej:

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.