Strefa Wiedzy

Zawód marketera, a przyszłość

Jeśli ktoś zdecydował się na zawód marketera kilkanaście lat temu, wie jak bardzo się on zmienił. Jeśli ktoś zdecydował się na niego kilka lat temu, wie, że wszystko czego nauczył się w pierwszym roku jest już dziś nieaktualne. W tym zawodzie funkcjonuje bardzo popularne powiedzenie: w ciągu ostatnich trzech lat zmieniło się więcej, niż przez poprzednie pięćdziesiąt.
Marcin Renduda, 14.09.2017, godz. 09:43
W związku z tym, największym wyzwaniem działów marketingu jest nadążanie za ciągłymi zmianami. Dotyczą one absolutnie wszystkiego: narzędzi, mediów, technologii, oczekiwań, potrzeb, przepisów prawa, zachowań konsumenckich... po prostu wszystkiego. Powstają nowe teorie, a stare są często modyfikowane. Pojawiają się trendy, które po kilku miesiącach znikają w morzu nowości. Klienci stale poddawani są eksperymentom i testom. Jedne się sprawdzają, a inne zupełnie nie i ciągle trzeba szukać nowej wiedzy. Jeśli chodzi o liczbę jej źródeł, to oczywiście są ich tysiące. W zdecydowanej większości dość szybko okazuje się, że wiedza ta jest nieprzydatna, niepoparta doświadczeniem, badaniem czy jakimkolwiek testem.

Jak w takich warunkach być dobrym marketerem?

Uczyć się nowych rzeczy, oduczać i uczyć na nowo kolejnych. Konieczność bycia dobrze wyedukowanym jest dziś sposobem na wyprzedzenie konkurencji i stworzenie wyraźnych przewag. Jednak źródło tej nauki jest również niezwykle ważne.

IDG jest dostawcą rozwiązań z zakresu marketingu B2B, szczególnie dla branży ICT (technologia i telekomunikacja). Jako globalna firma dysponujemy ogromną wiedzą, a lata doświadczeń na polskim rynku pozwoliły na jego dogłębne poznanie. Naszą wartością jest dzielenie się tym z rynkiem. W związku z tym jesteśmy w trakcie przygotowania cyklu webinariów. Ich początek planowany jest na listopad 2017. Zależy nam, żebyśmy mówili o rzeczach szczególnie ważnych dla uczestników rynku: właścicieli, szefów sprzedaży, szefów marketingu.

W związku z tym chcemy prosić Cię o pomoc w określeniu priorytetów edukacyjnych rynku.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.