Strefa Wiedzy

5 sposobów na efektywną edukację Klientów

Edukacja Klientów jest znakomitym narzędziem pozyskiwania Klientów. Co do tego już nikogo nie trzeba przekonywać. Pozwala ona na dotarcie zarówno do Klientów na końcowym etapie procesu zakupowego, jak i tych, którzy dopiero zaczynają tworzyć swoje kryteria decyzyjne. Oczywiście jest wiele wyzwań na tej krętej drodze, którą jest właściwe asystowanie Klientowi w trakcie kupowania.
Marcin Renduda, 30.10.2017, godz. 14:20
Jak sobie z nimi skutecznie poradzić:

1. Twórz treść dla Klienta, a nie dla siebie. Niezależnie w jakim formacie jest tworzona treść (wideo, tekst, grafika) zawsze musisz pamiętać o patrzeniu na nią oczami (i uszami) odbiorcy. To kompletnie nie ma znaczenia, czy coś podoba się Tobie, czy też nie. Liczy się tylko Klient i zaspokojenie jego potrzeb. A mówiąc jeszcze bardziej wprost - rozwiązanie jego problemu.

2. Korzystaj z tego co jest pewne w przyszłości. Najszybciej rosnącym trendem w konsumpcji treści jest oczywiście wideo. Nie oznacza to, że za chwilę stracimy umiejętność czytania, podobnie jak nie przestało istnieć radio po erze masowej konsumpcji telewizji. Jednak Twoje wydatki na poszczególne formaty powinny być dopasowane do sposobu pozyskiwania wiedzy przez Twoich Klientów.

3. Dostosuj treść do roli w organizacji. Pamiętając o tym, że komitet zakupowy to kilka lub kilkanaście osób, zanim zaczniesz masowo produkować treść, zastanów się do kogo piszesz. Zupełnie inne argumenty trzeba wykorzystać w przekonywaniu Prezesa, a zupełnie inne w zaspokajaniu potrzeb specjalisty ds. obsługi Klienta, który może być ważną osobą wpływająca na decyzję.

4. Buduj i przekazuj wiedzę do wąskiego grona odbiorców. Wielokrotnie pojawia się pokusa tworzenia treści z szerokim zasięgiem. Jednak jeśli coś jest dla każdego, to często jest dla nikogo. Przygotowując treści staraj się maksymalnie zawężać grupę odbiorców. Wszystko po to, żeby mówić językiem korzyści do spersonalizowanych odbiorców.

5. Generuj leady. W większości przypadków, to właśnie po to tworzysz treści. W związku z tym staraj się zbierać dane kontaktowe od osób, które są nimi zainteresowane. Pozwoli Ci to na zrealizowanie dwóch celów jednocześnie: edukacji oraz pozyskania kontaktów do nowych Klientów.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.